Az érzékek mámorában
Csak az orra után
Sok szálloda már most is erre az „érzéki“ stratégiára támaszkodik, amikor úgynevezett jellegzetes illatokat használnak: olyan illatokat, amelyeket kifejezetten az adott szálloda számára fejlesztettek ki, és így alakítják annak karakterét. Akár az előcsarnokban, akár a szobákban vagy a fürdőrészlegben – a szétpermetezett illat közvetlen hatással van a vendégre, és azonosító jegyként szolgál. A Swissôtel Hotels & Resorts is elkészítette saját illatkompozícióját Sissel Tolaas művésszel és szagkutatóval közösen. Ez tárnics, világos fák, alpesi virágok és piros bogyós gyümölcsök illatába burkolja a vendéget – a cég színéből kiindulva. A tokiói Ritz Carlton egy egészen különleges illattal szeretné magához édesgetni a vendégeket: zöld citrus. A jellegzetes illat kifinomult illatpiramist kínál olyan jegyekkel, mint a zöld citrom, a bergamott, a kakukkfű és az eukaliptusz.
Hegyezze a fülét
Köztudott, hogy a zene a hangokról szól. Ezért a pihentető hangok a hallban vagy a kellemes háttérzene vacsora közben gyakori eszközök arra, hogy a vendégeket jó kedvre derítsék. A Hard Rock Hotels tökéletesítette ezt a módszert. A „The Sound of your Stay“ koncepciójukkal zenei emlékeket hoznak létre. Ezért a vendégek válogatott Spotify lejátszási listákhoz férhetnek hozzá, a szobákban bakelit lemezeket játszhatnak le, vagy akusztikus fejhallgatókkal hallgathatják meg kedvenc zenéjüket. Ha a nyaralása közben sem szeretne lemondani a gitárszólókról, foglalja le a hangszert, és szállíttassa a szobájába – egy különleges zenei élményért.
Ízlés kérdése
Amennyiben az ízlésen keresztül szeretnénk megtartani az ügyfeleket, a Hotel Double Tree by Hilton úttörő a témában. Érkezéskor minden vendég megkapja a hotel védjegyének számító sütit, ami megédesíti az egyébként inkább idegesítő bejelentkezést. A csokoládéról köztudott, hogy boldogságérzést kelt, így a meleg csokis keksz gondoskodhat a megérkező vendég jó közérzetéről – egy pozitív élmény, amely sokáig emlékezetes marad. Mivel a keksz egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a kis csemegének mára már saját honlapja is van, ahol privát élvezetre is megvásárolható. A szálloda a koronavírus idején bevezetett lezárások alatt még a süti receptjét is közzétette, hogy a távolságtartás idején is fenntartsa a kapcsolatot a vendégeivel. Igazán okos!
Ez a cikk a „Welcome & Stay“ ügyfélmagazinunk része. Örömünkre szolgál, ha letölti a magazin digitális változatát.
- 1.Swissôtel Hotels & Resorts https://www.ci-portal.de/un-wind-with-the-wind-ein-spezieller-duft-fur-swisshotel/
- 2.Ritz Carlton Tokióban https://www.scentcompany.it/en/news/ritz-carlton-tokyo-scent-marketing/ https://www.air-aroma.com/blog/ritz-carlton-signature-scent-at-newly-opened-resort-in-japan/
- 3.Hard Rock Hotels https://www.hardrockhotels.com/ibiza/de/sound-of-your-stay.aspx
- 4.Double Tree by Hilton https://www.hilton.com/en/doubletree/ https://stories.hilton.com/food-beverage/static-doubletree-reveals-cookie-recipe https://www.doubletreecookies.com