Világossárga bonbonok
KezdőoldalTudásközpontBlogAz érzékek mámorában

Az érzékek mámorában

Blog cikk
Belép egy szobába. Világos és hívogató, a hőmérsékelt kellemes. Ugyanakkor az orra édes, friss illatot érez, mely nyaralásának csodálatos emlékeit idézi fel. Felvillanyozva süpped bele egy puha fotelba, és megkóstolja az asztalon talált édességeket. Citrom? Micsoda véletlen – a kedvence. Üdvözöljük az érzékszervi marketing világában! Mindegy, hogy tapintás, látás, szaglás, ízlelés vagy hallás – minden, amit tudatosan vagy tudattalanul észlelünk, hatással van a viselkedésünkre, a reakcióinkra és az érzelmeinkre. Az „érzékszervi marketing“ ezt a tényt használja ki az érzékszervek célzott stimulálásával – például illatok vagy hangok tudatos alkalmazásával – az általános vásárlási hajlandóság növelése, a márka érzékelésének szabályozása vagy a jó közérzet és a pozitív benyomás biztosítása érdekében.
Oldal megosztása
Másolás sikeres!
Hivatkozás kimásolva a vágólapra.

Csak az orra után

Egy vízzel, virágokkal és citromszeletekkel teli fürdőkád madártávlatból.

Sok szálloda már most is erre az „érzéki“ stratégiára támaszkodik, amikor úgynevezett jellegzetes illatokat használnak: olyan illatokat, amelyeket kifejezetten az adott szálloda számára fejlesztettek ki, és így alakítják annak karakterét. Akár az előcsarnokban, akár a szobákban vagy a fürdőrészlegben – a szétpermetezett illat közvetlen hatással van a vendégre, és azonosító jegyként szolgál. A Swissôtel Hotels & Resorts is elkészítette saját illatkompozícióját Sissel Tolaas művésszel és szagkutatóval közösen. Ez tárnics, világos fák, alpesi virágok és piros bogyós gyümölcsök illatába burkolja a vendéget – a cég színéből kiindulva. A tokiói Ritz Carlton egy egészen különleges illattal szeretné magához édesgetni a vendégeket: zöld citrus. A jellegzetes illat kifinomult illatpiramist kínál olyan jegyekkel, mint a zöld citrom, a bergamott, a kakukkfű és az eukaliptusz.

Hegyezze a fülét

Egy személy bőrkabátban és gitárral a kezében.

Köztudott, hogy a zene a hangokról szól. Ezért a pihentető hangok a hallban vagy a kellemes háttérzene vacsora közben gyakori eszközök arra, hogy a vendégeket jó kedvre derítsék. A Hard Rock Hotels tökéletesítette ezt a módszert. A „The Sound of your Stay“ koncepciójukkal zenei emlékeket hoznak létre. Ezért a vendégek válogatott Spotify lejátszási listákhoz férhetnek hozzá, a szobákban bakelit lemezeket játszhatnak le, vagy akusztikus fejhallgatókkal hallgathatják meg kedvenc zenéjüket. Ha a nyaralása közben sem szeretne lemondani a gitárszólókról, foglalja le a hangszert, és szállíttassa a szobájába – egy különleges zenei élményért.

Ízlés kérdése

Két részre tört keksz sötét fa alapon.

Amennyiben az ízlésen keresztül szeretnénk megtartani az ügyfeleket, a Hotel Double Tree by Hilton úttörő a témában. Érkezéskor minden vendég megkapja a hotel védjegyének számító sütit, ami megédesíti az egyébként inkább idegesítő bejelentkezést. A csokoládéról köztudott, hogy boldogságérzést kelt, így a meleg csokis keksz gondoskodhat a megérkező vendég jó közérzetéről – egy pozitív élmény, amely sokáig emlékezetes marad. Mivel a keksz egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a kis csemegének mára már saját honlapja is van, ahol privát élvezetre is megvásárolható. A szálloda a koronavírus idején bevezetett lezárások alatt még a süti receptjét is közzétette, hogy a távolságtartás idején is fenntartsa a kapcsolatot a vendégeivel. Igazán okos!

Ez a cikk a „Welcome & Stay“ ügyfélmagazinunk része. Örömünkre szolgál, ha letölti a magazin digitális változatát.

Egyéni tanácsadásra van szüksége?

Szívesen megbeszéljük Önnel igényeit, és segítünk rájönni, hogyan profitálhatvállalkozása a Miele Professional megoldásaiból.

  1. 1.
    Swissôtel Hotels & Resorts https://www.ci-portal.de/un-wind-with-the-wind-ein-spezieller-duft-fur-swisshotel/
  2. 2.
    Ritz Carlton Tokióban https://www.scentcompany.it/en/news/ritz-carlton-tokyo-scent-marketing/ https://www.air-aroma.com/blog/ritz-carlton-signature-scent-at-newly-opened-resort-in-japan/
  3. 3.
    Hard Rock Hotels https://www.hardrockhotels.com/ibiza/de/sound-of-your-stay.aspx
  4. 4.
    Double Tree by Hilton https://www.hilton.com/en/doubletree/ https://stories.hilton.com/food-beverage/static-doubletree-reveals-cookie-recipe https://www.doubletreecookies.com